Deze browser wordt niet ondersteund voor het spelen van video. Update uw browser naar Internet Explorer 10 of hoger om video af te kunnen spelen.

Prijzen voor de irritantste reclames van Nederland

Vanavond worden prijzen uitgereikt voor de allerslechtste reclames van Nederland. De prijs heet de Loden Leeuw. Er is ook een prijs voor de irritantste bekende Nederlander in een reclame.

De afgelopen maanden konden mensen op de site van televisieprogramma Radar stemmen. Deze drie reclames zijn genomineerd:

Reclame van Hornbach

Deze van een snoepfabrikant:

Reclame van Haribo

En deze van een lampenbedrijf:

Reclame van Lampdirect

De genomineerde bekende Nederlanders zijn:

  • Marijke Helwegen. Zij is bekend van televisie en maakte reclame voor een bedrijf spullen maakt om je huis te beveiligen tegen inbrekers.
  • Paul Haenen. Hij is acteur en speelt in de reclame van een vergelijkingssite voor verzekeringen.
  • Sjaak Swart. Hij is oud-voetballer en voetbalkenner en maakt reclame voor een site en app waarin je kunt wedden op de uitslag van sportwedstrijden.

Met die laatste is iets bijzonders: oud-voetballer Sjaak Swart wil de prijs juist wél winnen. Daarom nam hij met een reclamebureau vorige week dit filmpje op:

Toto
@Toto_NL
Help @Sjaak_Swart8 aan de Loden Leeuw bij @avrotrosradar 🦁🤴🏻! Stem via 👉🏻https://t.co/zCPiOIPelx #LodenLeeuw #Radar
2 weken geleden