
Dagboek van Anne Frank nu ook in eenvoudige taal te lezen
Sinds deze week is er een speciale kinderversie van het dagboek van Anne Frank. Het is bedoeld voor kinderen tussen de 10 en 15 jaar die moeite hebben met lezen.
Anne schreef lastig. Voor de meeste mensen, niet alleen voor basisschoolleerlingen of zwakke lezers, maar ook voor jou en mij zijn het niet heel makkelijke brieven.
In de kinderversie van het dagboek zijn de zinnen veel eenvoudiger. Moeilijke woorden zijn verdwenen en zinnen korter gemaakt. En ook zijn de letters een stuk groter.
Het verhaal is ook wat korter gemaakt. Dat geldt niet voor de stukken over de verliefdheid van Anne Frank op haar huisgenoot Peter. Daar wordt juist wel veel over geschreven.
Stelling
De bedenkers vinden het belangrijk dat dit beroemde boek door zoveel mogelijk mensen wordt gelezen. Ook kinderen dus. Ben jij het met ze eens? Reageer op onze stelling!
Beroemde boeken moeten altijd een kinderversie krijgen.
18.926 stemmen
Deze stelling is gesloten
60% 11.382 stemmen
40% 7.544 stemmen