Nieuwe vuurwerkreclame lijkt op loterij: 'Klapper in je oog'

Heb jij ook al reclames gezien waarbij het leek alsof het ging over een loterij, maar het eigenlijk over vuurwerk ging? Op bushokjes en langs de weg hangen nu grote posters met waarschuwingen.

Er staat bijvoorbeeld '13x meer kans op oogletsel dan op €2500 winnen met een oudejaarslot'. Of '4,6 keer meer kans op een klapper in je oog dan op jouw postcode'. De reclame is bedacht door de regering.

Nieuwe vuurwerkreclame lijkt op loterij 'die niet wilt winnen'

Volgens de regering is vuurwerk afsteken ook een soort loterij. Ze zeggen dat iedereen daar automatisch aan meedoet. Volgens hen is het niet alleen voor mensen die vuurwerk afsteken gevaarlijk, maar ook voor de kijkers. Daarom zeggen ze ook dat het belangrijk is om afstand te houden en een vuurwerkbril op te doen.

Wat vind jij van vuurwerk afsteken?

9.328 stemmen

Deze stelling is gesloten

76% 7.120 stemmen

23% 2.208 stemmen

Laat ons weten wat je denkt!