
Dit is de beste tv-reclame, maar zien kinderen die nog wel?
De Staatsloterij heeft de Gouden Loeki gewonnen. Dat is de prijs voor de beste televisiereclame. De reclame gaat over een zoon die nog een keertje met zijn vader op reis gaat.
Grote kans dat jij de reclame misschien helemaal niet voorbij hebt zien komen, want volgens deskundigen kijken kinderen bijna geen reclame meer op tv. Ze zien nog wel reclame, maar op een hele andere manier.
Vroeger moesten de reclames heel erg opvallen, omdat ze maar een paar keer werden uitgezonden op televisie. Misschien ken je nog wel een ouderwetse tandpasta reclame, met mensen in doktersjassen en een stralende glimlach. Zulke reclames zijn vaak best nep en erg duur om te maken.
Reclames gaan steeds meer lijken op het echte leven.
Kinderen zien reclames nu niet meer op televisie, maar online tijdens het scrollen op hun telefoon. En die zien er vaak heel anders uit. Bedrijven willen dat de reclames niet heel erg opvallen, dus gaan ze steeds meer lijken op wat mensen zelf plaatsen op social media.
Ik zag laatst in mijn feed een reclame van een elektrische step. En nu wil ik een elektrische step.